Choć minimalne wymagania najnowszego Wiedźmina 3 pozbawiły złudzeń wielu polskich graczy, jest kilka sposobów, by grę udało się uruchomić na słabszym sprzęcie niż sugerują to minimalne wymagania. CD Project Red dało graczom ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o modyfikacje ustawień. Oczywiście nieoficjalnie. Sprawdź, jak konfiguracje wpłyną na wydajność Wiedźmina 3.
Acer Aspire 5820TG
Intel Core i5 M480 2.67 Ghz
4GB RAM
ATI Mobility Radeon 5650HD
500GB dysk twardy
Dodatkowo:
- oddzielny monitor Samsung 24'
- podkładka chłodząca
- klawiatura i mysz
Rozdzielczość 1280x768, włączone: AA, DoF, Bloom, Chromatic Aberration. Reszta ustawień wyłączona lub na "niskim"(można podnieść tekstury na "średnie"). Klatki/sekundę są na przyzwoitym poziomie.
Krok pierwszy:
Nim zabawiłem się w overclocking karty graficznej, zdecydowałem się na usunięcie wszystkich cieni i rysowania traw w pobliżu postaci. Zmniejszyłem także odległość rysowania krajobrazu, co znacznie podciągnęło wydajność. Aby dokonać modyfikacji wystarczy wejść w: Dokumenty/Wiedźmin 3(lub The Witcher 3), a następnie podmieć plik user.settings. WCZEŚNIEJ ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ ORYGINALNEGO PLIKU.
Konfiguracja #1 minimalna.
Link do zmodyfikowanego user.settings (brak cieni środowiska i brak dodatkowych traw):
(29 maja 2015, 15:28)
Krok drugi:
Otwórz: Wiedźmin 3: Dziki Gon/bin/config/base/, a następnie wklej i nadpisz plik rendering.ini z linka poniżej (OBOWIĄZKOWO ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ):
(29 maja 2015, 15:35)
W pliku zmniejszona jest m.in.: budżet na cienie, odległość pojawiania się poszczególnych elementów krajobrazu i jakość wody (uciążliwy frame drop podczas pływania). Po każdym patchu plik trzeba nadpisywać na nowo.
Kolejny krok (jeśli drażni Cię brak cieni i po teście na plik w "kroku pierwszym" stwierdzasz, że możesz sobie pozwolić na lepszą jakość):
Po overclockingu karty (clock 550 --> 720, memory 699 --> 920) włączyłem cienie (choć zmniejszyłem odległość ich rysowania) i kilka innych detali.
Konfiguracja #2, której używam po overclockingu karty (z cieniami, ale bez dodatkowej trawy):
user.settings
https://drive.google.com/file/d/0B5Sp31LsGNU1M3FFdEYtYXZWUWs/view?usp=sharing (28 maja 2015, 19:12)
rendering.ini
Konfiguracja #3 dla lepszego sprzętu niż mój (z ładniejszymi cieniami niż w #2 i z dodatkową trawą):
user.settings
https://drive.google.com/file/d/0B5Sp31LsGNU1aWFlaDFvWDg3Sms/view?usp=sharing (29 maja 2015, 14:34)
rendering.ini
https://drive.google.com/file/d/0B5Sp31LsGNU1Vy1uajdoQ1BuVE0/view?usp=sharing (29 maja 2015, 22:32)
Po skopiowaniu plików dostosuj (już w grze) swoje ustawienia: rozdzielczości, poziom trudności, limit klatek/sekundę, v-sync (powoduje widoczny spadek klatek) i post procesów - takie zmiany nie wpływają na to, co zostało zmodyfikowane. O ile pamiętam u mnie audio też było ciszej, ale to bez oporów można zmieniać. ;)
Natomiast suwaki takiej jak - odległość rysowania roślinności, zagęszczenie traw, jakość cieniowania, poziom szczegółów, jakość wody i liczebność postaci tła mogą zresetować moje ustawienia.
Można śmiało zmieniać jakość tekstur i terenu.
EDIT: Jeśli masz na tę chwilę wersję 1.04. to zmiana tekstur ustawi Ci w user.settings domyślnie nowy parametr (dodany w ostatnim patchu) Mipmap Bias=-0.4. Każda wartość od 0 w dół (czyli -0.1, -0.2 itd.) zjada Ci klatki, dosyć boleśnie. W grze ustaw swoją wartość tekstur (niskie, średnie, wysokie lub ultra), zapisz, wyłącz grę, a potem w user.settings zmień Mipmap Bias na 0. Parametr niby poprawia szczegółowość tekstur w oddali, ale co za tym idzie - strasznie spowalnia sprzęt. Na ultra teksturach wynosi -1, na niskich -0.4. Gdy już ustawisz na zero nie martw się, że w ustawieniach w grze przy suwaku tekstur będzie widniało "niskie". Tekstury będą na tym samym poziomie, na którym ustawiłeś przed zmianą Mipmap Bias.
Zrzuty ekranu z gry po modyfikacji (konfiguracja #2 cienie i brak dodatkowych traw):
Podgląd roboczy, jakość kiepska, ale chciałem pokazać wydajność, a ta znacznie spada podczas nagrywania w systemie.
ZOBACZ, JAK SAMEMU DOBRAĆ NAJLEPSZE USTAWIENIA:
Program do własnej optymalizacji
Modyfikacja user.settings
Modyfikacja rendering.ini
Zobacz też dział:
Poradniki: http://www.gamingnest.pl/search/label/Poradnik?max-results=10
Więcej szczegółowych informacji i testów o efektach oraz ustawieniach gry można znaleźć na: http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hunt-graphics-performance-and-tweaking-guide
Skomentuj przez Disqus
Skomentuj przez Facebooka