Wiedźmin 3 na słabym sprzęcie #2. Optymalizacja pod patch 1.07+

Pierwszy post z plikami konfiguracyjnymi do Wiedźmina 3 cieszył się dużym zainteresowaniem, ale obecnie traci na aktualności. Patche wprowadzają wiele innowacji, również tych zmieniających jakość i wydajność gry, dlatego konfiguracja również musi być dostosowana. Na prośby mailowe i te w komentarzach stworzyłem 3 konfiguracje (tak jak poprzednio), ale tym razem pod patch 1.07, które odczuwalnie poprawią wydajność Wiedźmina 3.

Poradnik skierowany jest głównie do osób, których komputery nie spełniają wymagań minimalnych lub kiepsko sobie radzą z najnowszym Wiedźminem.

EDIT 8.08.2015: Pliki są zgodne również z patchem 1.08. Każda instalacja patcha nadpisuje "rendering.ini", więc po uaktualnieniu Wiedźmina 3 do wersji 1.08 należy ponownie skopiować i nadpisać plik do jego pierwotnej lokalizacji (wymieniona poniżej). Z kolei user.settings po aktualizacjach jest nietknięty, dlatego ponowne kopiowanie nie jest koniecznością. 

Wiedźmin 3 zwiększamy wydajność

Konfiguracja #1 - bez traw wokół postaci i bez cieni otoczenia 
Konfiguracja #2 - bez traw wokół postaci i z cieniami
Konfiguracja #3 - z trawą wokół postaci i z cieniami

Każdy z plików przeszedł gruntowne zmiany, które poprawiają wydajność i delikatnie zmniejszają jakość.

Zmieniono:
- odległość rysowania elementów
- renderowania obiektów
- rozdzielczość cieni
- jakość traw i drzew
- zmniejszona ilość postaci i zwierząt w tle (niższa niż na ustawieniach "niskich")
- dawngrade tekstur (choć jest podniesiony budżet pamięci), terenu i detali
- wyłączony tryb rozmycia podczas pływania, który drastycznie wpływał na wydajność

Instrukcja:
1. Aby dokonać modyfikacji wystarczy wejść w: Dokumenty/Wiedźmin 3 (lub The Witcher 3), a następnie podmieć plik o nazwie: user.settings. WCZEŚNIEJ ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ ORYGINALNEGO PLIKU.
2. Otwórz: Wiedźmin 3: Dziki Gon/bin/config/base/, a następnie wklej i nadpisz plik o nazwie: rendering.ini. WCZEŚNIEJ ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ.

Konfiguracja #1 - bez traw wokół postaci i bez cieni otoczenia
Dla komputerów mocno poniżej wymagań minimalnych. Trochę zmniejszony budżet na tekstury (ale wciąż wyglądają lepiej niż na "niskich"), a także odległość rysowania się drzew i krzewów. Ustawiłem parametr 2, gdzie ustawienia "niskie" mają domyślnie parametr 4.
Wiedźmin 3 wyłączone cienie i trawy
Wiedźmin 3 bez cieni i bez dodatkowych traw

Uwagi:
- nie da się wyłączyć cienia Geralta, przez co rysuje się przy nim cień budynków i drzew.

Link:
Konfiguracja #2 - bez traw wokół postaci i z cieniami (aktualnie używam)
W porównaniu z konfiguracją #1 dodano cienie, zwiększono jakość tekstur (300-->380) i odległość rysowania się drzew i krzewów (2-->3).
Wiedźmin 3 bez cieni otoczenia
Wiedźmin 3 z cieniami, ale bez dodatkowych traw


Link:
Konfiguracja #3 - z trawą wokół postaci z i z cieniami
Ustawienia dla lepszych komputerów. Dodano trawę wokół postaci. W porównaniu z Konfiguracją #2 delikatnie lepsze tekstury (380-->400). A także kilka innych detali.
Wiedźmin 3 optymalizacja grafiki
Wiedźmin 3 z cieniami i z dodatkową trawą


Link:

Ważne:
Po skopiowaniu plików dostosuj (już w grze) swoje ustawienia: rozdzielczości, poziom trudności, limit klatek/sekundę, v-sync (powoduje widoczny spadek klatek) i post procesów - takie zmiany nie wpływają na to, co zostało zmodyfikowane. Natomiast suwaki takiej jak - odległość rysowania roślinności, zagęszczenie traw, jakość cieniowania, poziom szczegółów, jakość wody i liczebność postaci tła mogą zresetować moje ustawienia, a przynajmniej ich część. 

Mój sprzęt:
Acer Aspire 5820TG
Intel Core i5 M480 2.67 Ghz
4GB RAM
ATI Mobility Radeon 5650HD
(podkręcona: clock 550 -->750, memory 700-->950)
500GB dysk twardy

Proszę o komentarz, czy pliki Wam pomogły, a także o udostępnianie poradnika na mediach społecznościowych, bo inaczej do nikogo on nie dotrze.

Zobacz także:
Zmiany w Patchu 1.07
Jak samemu modyfikować user.settings
Jak samemu modyfikować rendering.ini
Pierwszy post z optymalizacją Wiedźmina 3



    Skomentuj przez Disqus
    Skomentuj przez Facebooka