Wiedźmin 3: naprawiono bug uniemożliwiający zdobywanie doświadczenia (patch 1.05)

CD Projekt co chwilę udowadnia, że w ich studio nikt się nie obija. Dziś udostępniono dla użytkowników PC kolejny patch (1.05) łatający całą listę błędów. Jednym z najistotniejszych jest naprawa buga, który uniemożliwiał otrzymywanie doświadczenia za zadanie poniżej poziomu postaci.

Wiedźmin 3: naprawiono bug uniemożliwiający zdobywanie doświadczenia (patch 1.05)
Patch notes:

  • Wyłączono nieskończone odradzanie się niektórych utopców (poprawka exploita).
  • Poprawiono dystrybucję punktów doświadczenia otrzymanych po ukończeniu zadania poniżej poziomu bohatera.
  • Kupcy będą od teraz oferować więcej rodzajów broni.
  • Zmieniono ceny map, które mogą być nabyte u kupców.
  • Uproszczono schematy tworzenia przedmiotów.
  • Gracze nie będą mieć już możliwości kupowania muszli, aby sprzedawać perły za wyższą cenę (poprawka exploita).
  • Zwiększono różnorodność przedmiotów do znalezienia podczas eksploracji gry.
  • Zwiększono różnorodność przedmiotów dostępnych w sklepach.
  • Sklepy będą od teraz oferować broń na lub ponad poziomem
  • gracza.
  • Nieznacznie zmniejszono ilość złota możliwą do znalezienia w skrzyniach i po pokonaniu potworów.
  • Wprowadza Bydlęce Siły Zbrojne.
  • Gracze będą odtąd mogli ulepszać swoje kamienie runiczne.
  • Zmniejszono częstotliwość pojawiania się niektórych grup NPC.
  • Geralt nie będzie już mieć możliwości zapalenia świeczek nieopodal skrzyń lub innych interaktywnych elementów.
  • Poprawiono płynność kamery.
  • Poprawki w modelu jazdy konnej.
  • Poprawiono błąd, którzy uniemożliwiał odbijanie strzał jeśli gracz był daleko od strzelającego.
  • Poprawki społeczności żyjących w grze.
  • Wiele mniejszych poprawek w systemie walki.
  • Geralt będzie odtąd tracił punkty życia jeśli jego poziom toksyczności przekroczy 80% (zgodnie z pierwotnymi założeniami).
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia.
  • Poprawiono ruchy Geralta, szczególnie podczas pływania.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Geraltowi opuszczenie tonącej łodzi podczas celowania z kuszy.
  • Poprawki błędów regeneracji zdrowia Geralta.
  • Poprawiono losowo zablokowanie czynności podczas rozgrywki.
  • Naprawiono rzadki błąd, który uniemożliwiał Geraltowi wejście na konia po szybciej podróży.
  • Drobne poprawki językowe w podpowiedziach.
  • Dodano tryb dla osób, mających problemy z rozróżnianiem barw. Opcja dostępna w menu gry.
  • Poprawiono możliwość zminimalizowania gry za pomocą Alt+Tab.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał poprawne zamknięcie procesu gry, gdy użytkownik nie posiadał zainstalowanego XAUDIO.
  • Ogólne poprawki stabilności i wydajności.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra zawieszała się podczas wgrywania zapisanego stanu rozgrywki.
  • Poprawiono brakujące tłumaczenia w niektórych wersjach językowych.
  • Ciri nie może odtąd odblokowywać punktów szybkiej podróży.
  • Poprawiono zachowanie żagli, gdy kamera jest oddalona od łodzi.
  • Poprawiono wydajność w scenach i scenkach przerywnikowych.
  • Naprawiono mrugające chmury i mgłę na niektórych konfiguracjach sprzętowych.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Geraltowi przenikanie przez ściany w Novigradzie.
  • Usunięto podwójny dźwięk występujący podczas wchodzenia na niektóre typy powierzchni.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zapaść się pod ziemię, niedaleko Kaer Gelen.
  • Powiększono niektóre elementy interfejsu i HUDa.
  • Poprawiono wiele błędów panelów interfejsu.
  • Drobne poprawki interfejsu w grze karcianej Gwint.
  • Ulepszono rozmieszczenie HUDa dla ekranów o proporcjach 21:9, 4:3 oraz 5:4.
  • Dodano możliwość wyłączenia informacji na ekranie o przebiegu walki oraz plakietek nad NPC. Wyłączono również komunikat o zmianie kontrolera.
  • Dodano informacje i wpisy do dziennika o nowych DLC.
  • Naprawiono błąd sprawiający iż niektóre receptury nie wyświetlają się w panelu alchemii, jeśli gracz posiada pierwszy poziom tych receptur.
  • Poprawki rozłożenia klawiszy.
  • Dodano nowe filtry dla paneli alchemii i tworzenia przedmiotów.
  • Poprawiono dobór ścieżki dźwiękowej w niektórych lokacjach.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający wejście w interakcję z niektórymi przedmiotami podczas zadania “Stosy Novigradu”.
  • Poprawiono błąd uniemożliwiający bieganie po wykonaniu zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Ósmym w zadaniu “Władca Undvik”.
  • Zmniejszono liczbę potworów Dzikiego Gonu pojawiających się podczas rozgrywki Ciri: “Ucieczka z moczarów”.
  • Naprawiono błąd, który czasem sprawiał, że Keira Metz znajdowała się pod powierzchnią ziemi podczas zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektóre akcje podczas zadania “Najciemniej jest pod latarnią”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał aktywację portalu podczas zadania “Po omacku”.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracz mógł utknąć w ruinach zamku Tuirseach.
  • Geralt będzie odtąd mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Roche nie pojawiał się przy Drzewie Wisielców podczas zadania “Oko za oko”.
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę lub interakcję z niektórymi NPC.
  • Poprawiono błąd, który mógł sprawić, że syreny w zadaniu “Władca Undvik” mogły być nieśmiertelne.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli używać pewnych przedmiotów po wykonaniu zadania "Śmiertelne grzechy".
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że niektórym graczom wyświetlał się nieskończony ekran ładowania podczas zadania "Królewski Gambit".
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał niektórym graczom progresje po wybraniu jednej z opcji dialogowych podczas rozmowy z Dijkstrą w zadaniu "Skarb Hrabiego Reuvena".
  • Poprawiono błąd, który spraiwał, że Simun mógł się nie pojawić podczas zadania "Niespłacony dług".
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przeciwnik nie był agresywny po zastosowaniu przynęty podczas zadania "Zlecenie: Pijak z Oxenfurtu".
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że skrzekacz nie był agresywny podczas zadania "Zlecenie: Skrzekacz".
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał pewne czynności podczas zadania "Mistrz areny".
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że wilki nie były widoczne podczas wykonywania zadania "Zlecenie: Tajemnicze ślady".
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi użycie szybkiej podróży.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał interakcję z Hattorim podczas zadania “Miecze i Pierogi”.
  • Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania "Zlecenie: Barciowe widziadło".
  • Poprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom progresję podczas zadania "Spis cudzołożnic".
  • Poprawiono błąd, który permanentnie pozostawiał w dzienniku wpis na temat zadania "Represje w Novigradzie".
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że potwory pojawiały się wewnątrz budynku podczas zadania "Powrót na Krzywuchowe Moczary".
  • Gracze nie mogą odtąd wielokrotnie rozpoczynać zadania "Zlecenie: Barciowe widziadło".
  • Poprawiono błąd podczas zadania "Opium dla ludu", który umożliwiał graczom zabicie potwora dwukrotnie.
  • Dodano mechanizmy umożliwiające zdobycie kart Gwinta od Dijkstry i Lamberta, gdy ci nie są już obecni w grze.
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Triss zatrzymywała się na schodach po scence przerywnikowej w zadaniu "Teraz albo nigdy".
  • Poprawiono błąd, który sprawiał, że Ermion nie może opuścić obszaru Lugos podczas zadania "Słoneczny kamień".


    Skomentuj przez Disqus
    Skomentuj przez Facebooka
(Jeżeli nie posiadasz konta w usługach Google, wybierz opcję - Komentarz jako: Anonimowy)

2 komentarze

  1. poblem z iloscia zdobytego doswiadczenia pojawil sie u mnie dopiero z patchem 1.05 . Widzac ze za dana misje powinienem dostac 500 pkt doswiadczenia dostaje 5 zniecheca mnie do dalszego grania w wiedzmina . Mam nadzieje ze szybka z koryguja ten blad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. Są błędy, których się nie "przeskoczy". Poza lewitującymi krzesłami i krzakami zbugował mi się quest z Rochem. NPC wracał do miejsca początkowego i nic się nie dało zrobić. Znalazłem na jakimś niemieckim forum, że to z powodu zbyt wolnego renderowania wrogów. Musiałem zwiększyć ilość postaci w tle, żeby misja w ogóle ruszyła.

      CD Projekt Red słynie z tego, że do końca dopieszcza swoje gry. Miejmy nadzieję, że wkrótce dostaniemy skończony produkt. :D Z tego co czytałem, nad Wiedźminem 3 posiedzą jeszcze 1,5 roku. Dopiero potem biorą się za Cyberpunka 2077.

      Usuń

Oceniając i komentując, nie tylko pomagasz innym użytkownikom, ale również doceniasz pracę administratorów portalu. Dziękujemy!