Jest kilka sposobów na uzyskanie większej płynności w grze Wiedźmin 3. Jednym z nich była edycja pliku user.settings z dokumentów (link), ale można też edytować rendering.ini z Wiedźmin 3: Dziki Gon/bin/config/base.
[PostProcess] Tutaj włączamy lub wyłączamy podstawowe efekty gry.
AllowBloom=true (mały wpływ na wydajność)
AllowShafts=false (ulepszone promienie słoneczne, mały wpływ na wydajność)
AllowAntialias=true (podstawowe wygładzanie krawędzi - mały-średni wpływ na wydajność)
AllowMSAA=false (ulepszone wygładzanie krawędzi - duży wpływ na wydajność)
AllowBlur=false (rozmycie podczas dynamicznego poruszania się, np. walki, średni wpływ na wydajnośc)
AllowDOF=true (głebia ostrości, piękny efekt, ale średni wpływ na wydajność)
AllowVignette=false (winietowanie, rodzaj filtru fotograficznego, który przyciemnia krawędzie ekranu, niski wpływ)
SharpenAmount=0 (parametr wyostrzenia, niski wpływ)
AllowRain=false (ulepszony deszcz - średni wpływ)
AllowSSAO=false (ulepszone cienie - średni wpływ)
AllowMotionBlur=false (rozmycie podczas poruszania kamerą - niski wpływ)
AllowCutsceneDOF=false (głębia ostrości w przerywnikach/filmikach/cutscenkach - średni wpływ)
AllowBillboards=false
AllowSoftLight=false
AllowFog=false
AllowUnderwater=false
AllowChromaticAberration=true (filtr emitujący głębie 3D, niski wpływ i ciekawy efekt)
[Rendering]
MaxTextureSize=2048 (Jakość tekstur, a właściwie budżet pamięci na nie przeznaczony)
MaxAtlasTextureSize=2048 (jak wyżej, dotyczy tekstur terenu)
MaxCubeShadowSize=256 (cienie niewielkich elementów - warto zmniejszyć do 256, domyślnie na niskich 512)
MaxSpotShadowSize=256 (jak wyżej, dotyczy cieni miejscowych)
TextureDownscale=1 (obniżenie jakości tekstur budynków i otoczenia. 0 - najlepsza jakość, 3- najlepsza wydajność. Parametr 1 jest optymalny, przy 2 już cienie wyglądają okropnie)
DetailTextureDownscale=1 (obniżenie jakości tekstur detali - elementów takich jak kamienie przy drodze, ustawianie jak wyżej)
AtlasTextureDownscale=0 (obniżanie jakości terenu/podłoża. Ustawiłem na 0, bo gram bez traw, więc jakość tego, co zostało jest dla mnie ważne).
TextureMemoryBudget=350
TextureMemoryGUIBudget=70
TextureTimeBudget=10
TextureInFlightBudget=128
DecalsChance=0.92f (odległość rysowania detali)
DecalsSpawnDistanceCutoff=10.0f (odległość zanikania detali)
TextureStreamingDistanceLimit=18000.f (renderowanie tekstur z dalekich - odległość)
TextureStreamingCharacterDistanceLimit=40.f (renderowania tekstur postaci, czyli po zbliżeniu się na jaką odległość npc będzie miał szczegółowe tekstury)
TextureStreamingHeadsDistanceLimit=8.f (podobnie jak wyżej, ale dotyczy twarzy npc. Szczegółowe tekstury głowy pojawią się przy 8 f. - stopach).
TextureStreamingReduceGameplayLOD=true
UberSampling=0
TextureMipBias=0.0f (W patchu 1.04 doszła jeszcze jedna opcja poprawiająca jakość tekstur m.in drzew, a jest to: Mipmap Bias i jej wartość najniższa wynosi 0.4. Część graczy skarżyła się na spadek wydajności po patchu. Ja zdecydowałem się na wyłączenie wyżej wymienionej opcji. Ustaw na 0, a odzyskasz klatki. Ustaw powyżej 0.4-1, aby zyskać jakość)
MsaaLevel=0
DynamicDecalsLimit=15 (limit elementów dynamiczny tj. krwi)
MeshRenderingDistanceScale=1.0f
MeshLODDistanceScale=1.0f
TerrainScreenSpaceErrorThreshold=2.0f
TerrainErrorMetricMultiplier=10
ForceInstantAdaptation=false
ForceInstantEnvProbeUpdate=false
EnableTemporalAA=true (włączanie i wyłączanie wygładzania krawędzi w tle)
CascadeShadowFadeTreshold=0.9f
CascadeShadowmapSize=640 (rozdzielczość cieni, ich jakość, domyślnie jest 1024, ja proponuję 640 albo 768, nie widać większej różnicy, a można zyskać trochę na wydajności)
CascadeShadowQuality=0
MaxCascadeCount=4 (odległość rysowania cieni)
MaxTerrainShadowAtlasCount=3 (maksymalna ilość cieni rzucanych na teren)
GlobalOceanTesselationFactor=0
UseDynamicWaterSimulation=false
UseHairWorks=false
HairWorksAALevel=0
TerrainReadAheadDistance=160.0f (odległość wczytywania terenu)
ForcedDebugPreviewIndex=-1
HardwareCursor=false
[TextureStreaming]
MaxResidentMipMap=6
[LevelOfDetail] (Odległość rysowania detali, tu np. SwarmHide wpływa mocno na wydajność. Warto zmniejszyć z 200 --> 160)
MeshLodGameplayDownscale=0
CharacterLodGameplayDownscale=0
DecalsHideDistance=20
StripeHideDistance=55
SwarmHideDistance=160
DimmerHideDistance=55
[Budget]
DecalBudget=80
Warto zobaczyć:
Wiedźmin 3 na słabym sprzęcie. Granie na komputerze poniżej wymagań minimalnych
Wiedźmin 3: Prywatna optymalizacja - modyfikacja user.settings
Wiedźmin 3: Program do własnej optymalizacji
Jeśli poradnik ci pomógł, doceń moją pracę, udostępniając ją. Dzięki!
Skomentuj przez Disqus
Skomentuj przez Facebooka